esmaspäev, 16. märts 2020

Viimane hommik ja kojusõit!

Ja ongi käes viimane päev.... pühapäeva hommik. Meie buss tuleb meile järgi 12.30. Otsustame veel hotelli ümbruses väikese jalutuskäigu teha ja talletada mällu ilusaid Berliini vaateid.

Tänan tervet seltskonda- Kadri, Ismail, Reido, Kalle ja Rando, teiega oli väga lõbus ja turvaline. Vaatamata pingelisele, iga hetk uute käskluste/ korraldustega nädalale olite teie vapustavad ja toetavad. Kõik võtsid vastutuse ja toetasid üksteist, ega meilgi oli väike hirm ja teadmatus mis meist saab ja kas me koju ka jõuame.  Ühes aga me olime kindlad- õpilased meie hirmu ei näe... see jääb meie õhtuste õhtusöökide, või hotellitoa koosviibimiste ringi.

Tere tulemast kodu ja 14 päeva karantiini!;)

Blogi on meie ühistöö aga minu sisestatud!

Laupäev

14. 03 osutus meil tänu muuseumi külastuse ärajäämisega vabaks. Seega otsustasime veel kultuuri nautida, poodelda ja samas ka päikest nautida, sest see oli kõige soojem päev mida kogesime.

Sõitsime bussiga mis külastas kõiki vaatamisväärsusi ja linna osasid, käisime kirikus, söömas, poodlemas ja istusime niisama pargipingil.

All on mõned hetked meie laupäevast;)

Reede

13. ja reede algas sellega, et ei pidanud vara tõusma, sest ametlik kohtumine oli meil alles kell 15.00. Seega otsustsime minna kultuuri nautima- Berliini loomaaeda.
Loomaaed oli imeline...

Kell 15.00 oli meil koosolek Berlinki kontoris kus andsime tagasisidet oma nädala plaanile ja külastustele ning meile omistati plaksutamise saatel sertifikaadid.

13 ja reede kohaselt saime ka mõned halvad uudise- meie üks õpilane ei saa ka Saksamaale jääda, sest olukord muutub järjest pingelisemaks ka seal. Meid kõige enam kurvastav uudis oli aga see, et meie laupäevaseks planeeritud Tehnikamuuseumi külastus jääb ära- muuseumid on kinni.

Neljapäev

12.03 külastasime taas ühte kooli (OSZ Körperpflege) mis õpetas kosmeetikuid, juuksureid, hambatehnikuid, basseini hooldjaid. Kool ei ole suur, seal õppis umbes 300 õpilast ja need ka enamus töökohapõhises õppes. _Saksamaal ei tohi juuksur pakkuda teenust, kui tal puudub vastav tunnistus ja seega saadavad salongid inimesi õppima ja maksavad koolile selle eest ise. Kosmeetiku teenust pakkuv turg on aga piirangute vaba.

Juba selle päeva hommikul saime teada, et õpilaste praktika jätkub vaid nende enda vastutusel. Selleks, et antud olukorda õpilastele selgitada otsustasime teha erakorralise koosoleku kell 15.00 Berlink kontoris.  Peale kooli külastuse lõppu, kui sõitsime linna, et mõnuleda kaks tundi päikese käes, hea kov tassis, saime aga õpilastelt telefonikõne, et üks meie juuksuri eriala õpilane on metroos kukkunud ja jalg valutab......õpilane ootab meid Berlinki kontoris. Sinna jõudes tegime Kadriga otsuse, et lähme õpilasega haiglasse, et kontrollida kas hüppeliiges on lihtsalt välja väänatud või katki. Niipalju siis meie mõnulemisest.... see jäi ainult meie mees kolleegide lõbuks;).

Õnneks selgus haiglas, et tegemist on vaid väänamisega ja õpilase jalg sai toe, seega tema jaoks oli sellel perioodil praktika lõppenud, ennem kui oli alanud, sest õnnetus juhtus praktikakohta minekul.

Õpilaste koosolekul rääkisime tekkinud olukorras, mis on võimalused ja ohud ning palusime neil otustada mis saab edasi. Õpilastel oli palju erinevaid küsimusi mida me juba ennetasime ja täpsustasime projektimeeskonnalt üle.
Koosoleku lõpus oli vaid üks õpilane kes soovis jääda Saksamaale praktikale. palusime tal ka veel enda juuresolekul emale helistada ja saime kinnitust, et vanemad on teadlikud ja õpilane jääb.

Oli ikka seiklusrohke päev..... ja väsitav ka;).

Kolmapäev

11.03 Külastasime Max-Bill-Schule OSZ Bauen, Planen, Gestalten  kooli. Koolis on erinevad puiduga seotud erialad. Kooli osakonnajuhataja võttis meid vastu väga soojalt ning seletas põhjalikult Saksamaa kutsesüsteemi selle häid ja mitte nii häid külgi.  Valdavalt toimub õpe seal ikka töökohal praktiseerides ning koolis käiakse väga minimaalselt (1-2 päeva nädalas).

Selle päeva õhtul oli planeeritud meil veel BMW tehase (kus tehakse mootorattaid) külastus. See oli selle reisi elamus.......kuidas suur tehas toimib. Kus mootoratta osad valmivad 150 roboti ja 30 inimest tööjõul aga mootoratta kokkupanemeine on puhas käsitöö. Kuna tehases oli täielik pildistamise ja filmimise keeld on seda emotsiooni raske edasi anda. Loodsn, et eriti meie mehed oskavad seda teie küsimise peale värvikalt edasi anda.

Esmaspäev

10.03 oli meie esimene ametlik päev Berliinis, kuhu oli planeeritud Berlink esindajatega kohtumine, Berliini linna tuur ning ka esimeste õpilaste töövestlused praktika ettevõtetes.
Vaatamata vihmale oli Berliini vaatamisväärsused põnevad ja see suur linn tundub U bahni kasutades mitte enam nii suur;)
Pooled õpilased külastasid ka esimest korda oma praktika kohta ning tutvusid kodu ja töö teekonnaga. Sellel päeval õhtul algasid meie jaoks ka ärevad uudised Eestist ja meie ning õpilaste saatusest Saksamaal.

kolmapäev, 11. märts 2020

Berliinis kohal!

Berliini saabudes võttis vastu meid kahjuks vihm aga see ei heidutanud meid, sest meile oli vastu saadetud kolm mustad mercedese bussi ja üks sõiduauto;). Selline vipi tunne tuli peale.
Õpetajaid viid oma hotelli ning õpilasi nende majutuskohta. Meie õpetajad asusime aga kohe U ja S bahni võlusid avastama ning läksime linnaga tutvuma.

Viimane hommik ja kojusõit!